Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Söndag med migrän

Publicerad 2016-09-25 21:17:50 i Allmänt, Marodören, Praktik,

Så himla märklig dag idag. Vi bestämde i förmiddags att vi skulle åka och shoppa på ett shoppingcenter i närheten, men precis när vi skulle åka blev jag så fruktansvärt illamående att jag trodde jag skulle kräkas. Jag fick gå och lägga mig och J tog med sig Marodören ner till farmor&farfar en stund istället. Illamåendet blev bättre men har kommit och gått under dagen. Efter ett tag fick jag huvudvärk som inte var helt rolig så tror nästan att det var migrän fast illamåendet kom före huvudvärken, det brukar annars vara tvärtom. Nu känns det lite bättre men inte helt bra ännu. Får hoppas det släpper helt till imorgon, känns inte helt optimalt att behöva vara hemma för huvudvärk liksom. Har flera intressanta saker imorgon på praktiken som jag inte gärna vill missa.

Imorgon är det ny vecka och jag hoppas innerligt att den börjar lite bättre än den förra, känns som att förra veckans kaos lite är skyldig till dagens huvudvärk.

Igår var vi och en stor del av mellansverige på parken zoo, metall bjöd sina medlemmar på gratis inträde och åkturen i karusellerna, något som vi såklart utnyttjade. Marodören upptäckte tjusningen med berg-och-dalbana, vi fick ställa oss i kön på nytt direkt vi hade åkt för att den tydligen var så rolig. Vi såg massa roliga djur, åt popcorn och lyssnade på Panetoz, men där kroknade Marodören och ville åka hem så då gav vi upp. Vi hann inte många meter med bilen innan Marodören sov, något som tyder på att det varit riktigt skojigt.

Nej, nu är det läggdags för att försöka samla nya krafter inför morgondagen och en ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela