Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Försvann visst lite igen

Publicerad 2016-09-16 19:50:17 i Allmänt, Praktik, Socionom,

Ja, det blev visst en paus igen. Maken gick på semester, sen var jag hemma ett par veckor till med Marodören och till sist började höstterminen igen. Den här terminen har jag VFU vilket innebär att jag är ute i verkligheten för att lära mig vad det innebär att arbeta som socionom. Jag är på socialtjänsten i grannkommunen med min huvudsakliga placering inom barn och familj men jag kommer att prova även andra områden. Det har dock medfört att jag de senaste tre veckorna varit fullkomligt slutkörd och knappt orkat andas. Idag är nog första gången jag haft något som skulle kunna påminna om energi men det beror nog på att dagen inte varit den vanliga utan att det varit planeringsdag och jag slutade redan vid 15. Men det är väldigt roligt och intressant, jag känner verkligen att jag har hamnat på precis rätt ställe för att kunna lära mig massvis och känna mig tryggare inför att arbeta själv senare. Nu ska jag kolla om maken vill glo på tv eller om vi ska slå till på lite tvspel, för mig är det väldigt avkopplande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela