Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Måndag hela veckan

Publicerad 2016-10-03 20:52:43 i Allmänt, Plugg, Praktik, Socionom,

Eller inte riktigt, men det blir en märklig vecka. Idag började jag senare eftersom jag ska vara med och hålla i en barngrupp för barn som lever med separerade föräldrar. Eller ja, hålla i, som student är jag ju inte i ansvarsposition, men samtidigt så är jag ju en vuxen ledarperson i förhållande till barnen. Men iaf, imorgon ska jag inte iväg till VFU-platsen utan jag ska vara hemma och skriva. Jag har ett seminarium nästa vecka som jag behöver färdigställa uppgifterna inför och samtidigt så är nästan hela arbetsplatsen på utbildning tisdag och onsdag så då passade jag på att ta ut skrivdagar. Jag tror inte att jag kommer behöva båda dagarna, men det kändes lika bra när de andra ändå kommer vara borta. Det känns skönt ändå att vara hemma och ta det lite mer i egen takt ett par dagar. Bara gå i myskläder och försöka låta intelligent i akademisk text. Känns både bra och dåligt. Det som då känns bra är att få lite ny veckostart på torsdag med bara två dagar på plats på vfun. Nu har jag precis ätit några smörgåsar och druckit en kopp te, så ska strax krypa ner i sängen. Säga vad en vill om ungar, men de kör på helfart hela tiden. Gruppen varade i två timmar och det kändes som det var full fart och hög volym under hela tiden. Fantastiskt fina ungar trots att de alla ändå har det lite tufft på olika sätt. Det ska bli spännande att höra mer av deras tankar och funderingar under höstens gång. Jag tycker det är så himla kul att få se lite aktivt arbete kring att förbättra barnens mående efter en skilsmässa, det är ju ändå något som påverkar barnens liv genom den förändring det innebär samtidigt som de ju inte kan påverka situationen utan får försöka acceptera de vuxnas beslut. Sedan tror jag att det kan bli ännu mer intressant eftersom jag har så stort intresse av att förebygga problem genom att ingripa tidigt. Hela min inställning är ju att om vi kan hjälpa barnen i tid slipper vi kanske hjälpa några trasiga vuxna.

Imorgon är det ju dessutom kanelbullens dag. Maken är hemma och är sjukskriven efter att ha försökt såga av sig fingret på jobbet så jag kände mig tvungen att ta en diskussion. Jag ställde honom helt enkelt en fråga: Vem är det som är ansvarig för fikat på den här arbetsplatsen egentligen? Maken tog på sig uppgiften som fikaansvarig efter att jag godkänt att han slapp baka kanelbullar utan kunde köpa dem. Jag hoppas att han lyckas hitta några goda bullar, annars vet jag inte om jag kan godkänna honom som fikaansvarig fler gånger 😜

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela