Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Rutschkana

Publicerad 2016-06-30 15:52:52 i Allmänt, Marodören,

Torsdagar och fredagar är jag hemma med Marodören hela dagen, vi kallar det för mamma&Marodörendag. Vi passar på att mysa, leka och hitta på roliga saker hela dagen, men idag har vi inte tagit oss så långa sträckor. Anledningen är den att det igår kom en grävmaskin till vår gård. Den grävde ett stort hål i sanden på lekplatsen och Marodören älskar verkligen maskiner. När han vaknade imorse placerade han sig vid köksfönstret och följde arbetet och när vi skulle gå ut och leka var det bara den egna gården som gällde. Så vi gungade och grävde i sandlådan och diskuterade om rutschkanan var åkklar än. För anledningen till gropen var en klätterställning med rutschkana. Efter lunch ville han tvunget sova i vagnen så jag gick en promenad och lämnade en kartong till några kompisar som ska flytta och gick sen tbx till vår gård och läste lite kurslitteratur medan barnet sov färdigt. Väckte honom efter de tillåtna 30 minuterna och sen var det att kika på lastbilen och och vänta på att få åka rutschkana som gällde. Tillslut var det klart och Marodören fick premiäråka! Lyckan när bandet togs bort och det var fritt fram var fullständig! Dock kom regnet ungefär samtidigt så det blev bara några få åk innan vi gick in och åt mellis. Sen satte jag igång en film, allt för att få en stunds lugn. Maken var tvungen att köra till Göteborg och tillbaks med jobbet idag så han kommer inte hem förrän ett par timmar senare än vanligt så jag försöker få till lite aktiv vila, min kropp orkar inte lika mycket som Marodörens.

Nu verkar han ha fått nog med filmtittande så jag får försöka aktivera mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela