Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Nystart

Publicerad 2016-06-29 11:33:22 i Allmänt, Böcker, Marodören, Plugg, Sommarkurs,

Jomensåattee... Om en glömmer bort lösenordet, inte kan lyckas fixa ett nytt i appen av någon anledning, byter telefon och sen glömmer bort att en ens har en blogg, då kan det gå såhär. Men jag börjar helt enkelt om tänker jag. Så vad är nytt sen sist? Jag pluggar fortfarande, har nu klarat av 4 terminer på socionomprogrammet, läste en litteraturvetarkurs om Harry Potter förra sommaren och kör på en introduktionskurs till barn- och ungdomslitteratur den här. Marodören har fyllt 3 år och vi håller på med pottträning för fullt, det gick inte så bra förra sommaren. Nu är han nästan helt dagtorr när han är hemma, men han klarar inte riktigt av det när han är hos dagmamman eller som i söndags när vi var iväg på en superrolig lekplats. 
 
Jag har precis skickat in första hemtentan på årets sommarkurs och försöker ta tag i den fortsatta läsningen, men det är lite svårt. Motivationen vill inte riktigt infinna sig idag. Så jag startar om bloggen, ska ladda hem appen igen (eftersom jag inser att jag inte lär fortsätta skriva på datorn i längden) och sen måste jag nog läsa lite till, oavsett hur myckte hellre jag vill läsa Roald Dahl än facklitteratur.
 
På återhörande tänker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela