Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Träning som kom av sig

Publicerad 2016-07-03 23:29:00 i Allmänt, Träning,

Precis som rubriken antyder var min plan för idag att försöka få till lite träning. Det finns ett utegym här i min lilla stad som jag länge varit sugen på att kolla upp, men tyvärr visste jag inte riktigt vart det låg. Så idag efter lunch stoppade vi barnet i vagnen, han sover fortfarande ca 30 minuter på dagen, och begav oss. Maken agerade guide eftersom han hade koll på vart vi skulle. Det är lite pinsamt, men trots att jag bott i stan i snart nio år och den inte är särskilt stor så hittar jag inte överallt. Jag har nog ett av jordens sämsta lokalsinne, jag brukar skämtsamt säga att det är jag och Doris i filmen Hitta Nemo som kan röra oss i cirkel och tycka att det vi ser är en helt ny plats. Men iaf, idag skulle maken guida mig till utegymmet, hjälpa mig att lista ut hur jag skulle bete mig samt underhålla Marodören när han sovit klart. Vi kom fram till gymmet efter en promenad som uppvärmning och började kolla på hur de olika stationerna var uppbyggda. Då ser vi att det sitter notiser på de olika trämojängerna. Lappar som relativt snabbt fick oss att tappa träningssuget. Det finns tydligen ett jordgetingbo i utegymmet. Inte en helt trevlig nyhet. Särskilt inte med en barnafader som reagerar på vanliga getingstick och hans avkomma i sällskapet. Jordgetingar är liksom inget en vill leka med direkt. Så vi gav liksom upp den där gymidéen och fortsatte spåret runt istället. Säga vad en vill om elljusspår, men även en runda på 2 km kan bli rätt ok motion när en släpar på en barnvagn med ca 14 kg barn i (påminn mig gärna om att försöka få vägt barnet igen, skulle va bra att veta om han har gått upp det där kilot han tappade när han var sjuk i nästan en hel månad i april). Vi stannade dock till någon gång på vägen, efter att vi väckt barnet, och plockade några blåbär att stoppa i oss. I vart fall så blev det en rejäl runda på sammanlagt sex kilometer, inräknat vägen dit och hem igen. När vi kom hem tog det dessutom inte många minuter innan det kom en riktig störtskur, kändes som att vi hade en väldig tur som missade den. Tänk vilken tur jag haft nu två dagar i rad, först kappan igår och nu slapp vi bli genomblöta. Kanske borde köpa en lott och kolla om turen fortsätter. Nu gäller det bara att hoppas att de lyckas få bort jordgetingarna snart så att det går att använda gymmet, det skulle liksom vara väl värt för mig som inte riktigt har råd att gå till vanligt gymen ändå behöver få till lite muskler. Jag får väl göra ett nytt försök om ett tag och fortsätta med mitt hemmaträningsprogram tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela