Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Sjuk

Publicerad 2016-07-11 22:48:02 i Allmänt, Marodören, Shopping, Sommarlov,

Jag har legat totalt däckad sedan i fredags. Jag kände mig lite halvrisig på morgonen så bestämde mig för att ha en lugn dag. När det var dags att väcka Marodören efter hans middagsvila fick jag erkänna mig besegrad. Jag frös och orkade knappt röra mig med värk i varenda millimeter av kroppen. Övertalade barnet om att se på film i mammas&pappas säng och ringde maken för att fråga om han kunde komma hem lite tidigare från jobbet. Jag har sedan legat hela helgen. Feber, helt slut och har knappt orkat äta. Men idag vid lunch släppte febern och nu ikväll har jag duschat och fräschat upp mig lite. Förutom att jag fortfarande känner mig lite matt i kroppen och lite öm i halsen när jag sväljer så mår jag nästan helt bra. Ja, jag har såklart inte fått tillbaka orken helt, men jag orkade iaf ge mig på ett försök att binda upp Marodörens solrosor som han sådde på balkongen. Vi får väl se om det hjälpte eller om de fortsätter lägga sig ner.

Ikväll har jag laddat plattan med lite underhållning för Marodören och packat så smått för imorgon bär det iväg till Gävle i två nätter. Vi ska hänga med min ena bror som bor där och försöka roa oss. Ursprungsplanen var Furuvik på onsdag, men vädret verkar snarare peka åt tågmuseum. Vi får väl se vad det blir.

Det där med att ladda plattan är sannerligen inte enkelt. Vi har insett att vi behöver köpa ett minneskort till den innan vi åker på längre turer. Vi har nu laddat med en av barnets favoritfilmer, Bilar, samt några avsnitt av hans favoriserar, Sofia den första. Kontrasterna är liksom bara så sköna. När Marodören får välja så är det mycket prinsessor som i Frost, Sofia den första eller Tingeling-filmer. Men samtidigt älskar han brandbilar, grävmaskiner och filmen Bilar. Han har tom bett om en Frost-klänning ända sedan i julas. Jag föll tillslut till föga och budade hem en för rimlig peng på Tradera när jag ändå var igång med att uppdatera min egen garderob.

Nej, nu måste jag nog försöka få lite sömn innan morgondagen, det är trots allt några mil som ska köras och jag känner mig inte superkaxig ännu. Håll tummarna för att vädret ger oss en bra tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela