Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Shopoholic

Publicerad 2016-07-04 22:42:00 i Allmänt, Marodören, Shopping,

Börjar känna mig som en riktig shopoholic nu. Jag, som typ köper tre plagg om året, har idag köpt två klänningar på tradera. Jag använder nästan alltid klänning så att köpa lite nya känns som väl värt, de jag har börjar tyvärr bli väldigt slitna och sitta mindre bra så det kan vara vettigt att investera i lite nya kläder inför höstens VFU. Ja, jag tjatar lite om min kommande praktik, men eftersom det känns som att det både är viktigt att vara presentabel och göra ett gott intryck hos både klienter och personal tänker jag att hela och rena kläder kanske inte är det sämsta att satsa på. Jag hoppas ju på att både kunna utnyttja min praktikplats inför vårens C-uppsats samt förhoppningsvis även sommarjobb nästa år. Hoppas går ju alltid tänker jag. Men iaf. När jag satt och tittade på klänningar kom Marodören och klättrade upp i mitt knä och ville också ha en klänning. En Frost-klänning som han ska ha när han går på kalas. Jag hittade ett företag som verkar sälja billiga så jag funderar faktiskt på att köpa den. Kanske inte för att ha som kalaskläder, men i utklädningslådan kanske. Jag har ju trots allt sagt att om han ber om en klänning så ska han få det. Han började dessutom att prata om att han önskade sig en Frost-klänning redan i julas, så det kanske är dags nu. Dock tänker jag att jag kanske köper den i 110/116 istället för den storleken han har nu, eftersom det känns som att han skulle växa ur den så snabbt annars. Han kanske kan få den som present när hans slutar med nappar, jag tänkte att vi skulle försöka ta tag i det när vi väl blivit klara med potträningen. Den är dock en helt egen berättelse, får se om jag skriver ett eget inlägg om det i framtiden. 
I alla fall har jag lagt några till klänningar i minneslistan för att se hur de ligger till prismässigt närmare sluttid, så vi får väl se om det blir lite mer shoppat innan hösten kommer eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela