Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Ögoninflammation?

Publicerad 2016-07-05 22:38:38 i Allmänt, Marodören, Shopping, Sommarkurs,

Idag var näst sista dagen som Marodören hade barnomsorg för att sen vara ledig till 28:e augusti. Han har bara gått måndag-onsdag 9-15 sedan min termin slutade eftersom jag bara läser på halvtid över sommaren och nästa vecka går maken på semester så då är ju Marodören såklart också ledig. Efter semestern är det bara en vecka kvar på min sommarkurs och sen är även jag helt ledig i två veckor, så då tyckte vi det kändes onödigt att gå tillbaka bara för en vecka. Men det innebär att Marodören har sju veckors ledigt i sommar, förhoppningsvis ska han inte tycka att vi är alltför tråkiga. Men iaf så är ju tanken att han ska tillbaks imorgon för sista dagen pch jag ska försöka läsa så mycket som möjligt i kurslitteraturen för att slippa sitta hela sommaren med det. Nu är det dock så att jag upptäckte att det lilla barnet producerar en hel del gult gojs i ögonen, något som för mig säger ögoninflammation. Ögoninflammation innebär också att han inte alls kan gå iväg och leka med sina kompisar utan får stanna hemma och tvätta ögonen och försöka bli pigg. Det är ju inte hundraprocentigt, vi kan ju ha turen att barnet vaknar utan gojs imorgon, det kan vi ju. Men jag skulle nog inte sätta några pengar på det. Jag är rätt övertygad om att ögonen kommer ha klibbat ihop ordentligt, men jag gillar ju att bli överraskad och under har ju skett förr.

Har dessutom spenderat lite mer tid på Tradera. En av klänningarna jag shoppade igår är redan postad men den andra säljaren har jag inte hört något från. Det stör mig lite. Inte så att jag kräver att det ska postas omedelbart, men ett mejl om att personen sett mitt köp och jobbar på saken skulle ju inte skada. Jag ger det väl någon dag till innan jag mejlar säljaren och frågar vad som händer antar jag, men jag hade ju gärna sätt att säljaren tog första kontakten.

Själv har jaged  läst kurslitteratur och sett på föreläsningar hemma i soffan iklädd myskläderna. Det här med distansstudier, det är ändå en helt ok uppfinning, jag gillar det skarpt. Imorgon var planen att läsa ännu mer, men jag får väl först se om jag får någon pluggtid eller om jag får försöka roa marodören hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela