Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Intensiv dag

Publicerad 2016-07-07 22:23:32 i Allmänt, Marodören, Sommarlov,

Idag har jag och Marodören haft en riktigt intensiv dag. Vi började dagen med att barnet vaknade lite extra tidigt, före sex. Men tack och lov var han nöjd med att bädda ned sig i sin fåtölj och titta på tv så jag kunde slumra ett tag till. Jag är verkligen ingen morgonmänniska så det är rätt tufft att avkomman verkar vara det i högsta grad. Iaf, tillslut kom jag ur sängen och sen började dagen med trött och envis treåring. Allt blev diskussion och sammanbrott. Efter att ha diskuterat i oss frukost, borstat tänder, fått på kläder och börjat bege oss ut genom dörren messar kompisen och undrar om vi är på väg. Vi hade nämligen bokat in en gemensam lekdejt. En mammakompis till mig och en treåringskompis till Marodören. Winwin för båda liksom. Nackdelen är dock att det var en timme bort så vi behövde komma iväg i tid, något som den diskussionsfyllda morgonen inte direkt medförde. Till slut kom vi iväg och Marodören somnade till längs vägen och sov sin dagsranson 30 minuter. Sen lekte han, hoppade studsmatta, badade och hade allmänt roligt hela dagen. Jag tror att det bara var en gång han blev riktigt ledsen, nästan rekord med tanke på hur det var förra gången vi var där. Efter många roliga timmar packade vi ihop oss igen och for hemåt. Då hade energinivån och ljudvolymen varit hög hela dagen så självklart somnade Marodören igen i bilen så nära parkerat fick jag försöka väcka honom. Det var inte helt populärt får jag erkänna så resten av kvällen här hemma fick i gråtandets tecken. Minsta lilla motsägelse eller motgång resulterade i att tårarna trillade längs med barnets kinder. Efter middagen började J steka plättar som vi ska ha med oss imorgon, barnet tittade på barnkanalen och reprisen av morgonen sommarlov medan jag tyvärr var tvungen att lägga mig. Den senaste tidens sömnbrist i kombination med dagen medförde att jag började få rejäla migränkänningar. Nu har jag druckit kallt vatten, haft varm vetekudde i nacken, budat hem en till klänning på tradera och fått huvudvärken att släppa lite. Nu är det strax dags att sova, men ska bara betala mitt senaste traderafynd, en Frost-klänning till Marodören att ha i utklädningslådan. Han har önskat sig en sedan i julas, så jag tänkte att vi kanske kunde förhandla bort napparna med hjälp av den, men vi får se.
 
Något helt annat är de där geggiga ögonen jag skrev om och som jag helt säkert trodde innebar ögoninflammation. När han vaknade i onsdags morse var han inte ett dugg kletig längre så jag lät honom åka på sin sista dag innan semestern. Jag berättade såklart att det var geggigt i ögonen kvällen innan men att det inte var något sen och det var inget under hela dagen heller. Framemot kvällen kom det dock tillbaka för att sen vara borta hela dagen idag och återigen dyka upp ikväll, ihop med nässelutslag på kinderna och magen. Jättemärkligt och jag förstår inte riktigt vad det är han sysslar med. Nässelutslagen tänker jag dock kan bero på badandet idag, om de hade mycket klor i vattnet, men ögongegget har jag verkligen ingen aning om eftersom det kommer och går. Dock var det nog mindre ikväll, så vi får väl hoppas på att det är helt borta imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela