Koffeinistmamman

Socionomstuderande mamma med kraftigt koffeinberoende

Hängt på landet

Publicerad 2016-07-16 23:29:55 i Allmänt, Marodören, Plugg, Sommarlov,

Idag har vi varit på landet och hängt med kompisar. Vi började dagen med att J tog Marodören och åkte ned till sina föräldrar så att jag kunde plugga i lugn och ro ett par timmar före lunch. Till lunch var Marodören så trött att han bara grät så vi försökte peta i honom lite mat och samtidigt äta själva för att sedan sätta oss i bilen. Marodören somnade som planen var och fick sova ca 25 minuter innan vi var framme. En kompis till mig passar sin mors hus ett tag nu på semestern så vi hade bokat in lite familjehäng. De har en grabb, E, som är 6,5 ungefär och Marodören tycker ju att det är världens coolaste människa. Allt som E gör vill han också göra, det är jättekul att se. Nu börjar ju dessutom Marodören bli så stor att E och han kan ha kul ihop, innan har mitt barn varit lite för liten för att riktigt kunna hänga med i lekarna. Det går väl inte fullt ut nu heller, men det känns ändå som att det går betydligt bättre. Det känns ju lovande, särskilt som de pratar om att eventuellt adoptera ett syskon.

Marodören hade en olycka i potträningen när vi var där, men annars har det faktiskt gått över förväntan så jag hoppas verkligen att vi börjar se slutet på blöjorna. Då är det bara napparna kvar men eftersom han bara har dem när han sover är jag inte jättestressat över dem. Han har önskat sig en Frost-klänning ända sen i julas så jag har budat hem en från tradera som jag tänker att han kanske kan byta in napparna mot. Om ett barn skickar sina nappar till Tomten tänker jag att Tomten nog kan skicka ett paket tbx även om det inte är jul, eller vad tror ni?

Vi tog på Marodören pyjamas innan vi satte oss i bilen och det var ett smart drag för vi han inte köra långt innan han somnade. När vi kom hem bar maken in honom direkt till sängen och han har sovit sen dess. Jag tyckte visserligen att han pep till inne hos sig nyss, men det är nog bara som han drömmer. Det har trots allt varit en innehållsrik dag med massa bus med E samt att det fanns sex hundar i olika storlekar där och det dök även upp en katt på slutet. Själv ska jag väl också försöka sova så att jag orkar med morgondagen, jag pratade med en annan kompis om att ta ut deras femmånaders bäbis på en promenad så att de fick röja lite i lugn och ro inför lägenhetsvisningen på måndag. De ska nämligen sälja för att flytta till hus och då kan det vara skönt att få gå loss lite där hemma utan att behöva bära på ett barn som vill ha konstant närhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Koffeinisten

Koffeinberoende socionomstudent. Gift med J och mamma till Mini-marodören född 2013.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela